Εγώ και το σχολείο μου

Δημιουργώντας μια τάξη που ενδιαφέρεται


   Σ' αυτό το μάθημα δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εξετάσουν την τάξη σαν μια κοινότητα που ενδιαφέρεται και το ρόλο που έχουν να παίξουν για να τη φτιάξουν έτσι. Επίσης θέσανε και διατυπώσανε τους βασικούς κανόνες που θέλουν να διέπουν την καθημερινότητά τους σ' αυτήν. Τέλος, βρήκαν τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που ενδιαφέρεται, ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης.




Τα παιδιά συνέταξαν ένα συμβόλαιο κανόνων τους οποίους πρέπει να τηρούμε αν θέλουμε να συμβιώνουμε αρμονικά στην τάξη. Στο τέλος όλοι έβαλαν την υπογραφή τους.



Ένας από τους βασικούς κανόνες στους οποίους συμφωνήσαμε ήταν, όταν συζητάμε, να μιλάει μόνος εκείνος που κρατά στο χέρι του τη "μαγική πέτρα".


Μαθαίνω να συνεργάζομαι-Δουλεύω σαν ομάδα

   Ο σκοπός σ' αυτό το μάθημα ήταν να ψάξουν τα παιδιά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συνεργασίας μέσα στην τάξη και να βρουν πρακτικούς τρόπους για την προαγωγή της συνεργασίας. Επίσης, να δουν τον εαυτό τους ως πολύτιμα μέλη της κοινότητας της τάξης.



Τα παιδιά, μέσα από μία εικονοϊστορία, φτάνουν στο συμπέρασμα ότι ένα πρόβλημα λύνεται ευκολότερα με τη συνεργασία.


Τα παιδιά συνεργάζονται για να κρατήσουν στον αέρα ένα μπαλόνι. Είναι πιο εύκολο να το καταφέρουν όλοι μαζί, παρά ο καθένας μόνος του.


Το κάθε παιδί είναι ένας αριθμός. Οι ανακατεμένοι αριθμοί πρέπει να μπουν στη σειρά, πατώντας όμως μόνο στην λευκή χαρτοταινία που είναι κολλημένη στο πάτωμα. Αυτό μπορούν να το καταφέρουν μόνο αν βοηθήσουν ο ένας το άλλον.


Κάνοντας το σχολείο μου ένα χώρο πιο ασφαλή, ένα χώρο που ενδιαφέρεται

   Σ' αυτό το μάθημα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν τον εαυτό τους σαν μέλος μιας ευρύτερης κοινότητας μέσα στο σχολείο καθώς και να βρουν τρόπους για να κάνουν το σχολείο τους ένα χώρο που ενδιαφέρεται περισσότερο και ένα χώρο με μεγαλύτερη ασφάλεια για όλους.

  
Τα παιδιά ζωγράφισαν τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για την φροντίδα τους στο σχολείο. Έφτιαξαν επίσης το δέντρο της φροντίδας. Κάθε φύλλο του δέντρου αντιπροσώπευε έναν τρόπο με τον οποίο μπορούμε να φροντίσουμε για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου